متن دلخواه شما
سه شنبه 27 آبان 1399 ساعت 15:46 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست حامد رضایی | ( نظرات )

 

26) در ابتدا قرار بود در پایان فیلم، لوک ماسک ویدر را بزند!

تا آخرین مراحل ساخته شدن فیلم، قرار بود که پایان این گونه باشد که بعد از مرگز ویدر، لوک ماسک او را به صورت خودش بزند و این جمله را بگوید: "حالا دیگر من ویدر هستم!" ولی در نهایت جورج لوکاس تصمیم گرفت تا این داستان را تغییر دهد.

27) بازیگر نقش ویدر جورج لوکاس را آزار می داد!

ظاهرا در طول فیلم برداری فیلم جنگ ستارگان، بازیگر نقش ویدر یعنی دیوید پروس اعصاب جورج لوکاس را خورد می کرد! به همین دلیل آنها او را از آمدن به تمام رویدادهایی که در ارتباط با شرکت لوکاس فیلم بود منع کردند!

28) قرار بود به جای جورج لوکاس، دیوید لینچ کارگردان فیلم سوم جنگ ستارگان شود!

بعد از موفقیت دو فیلم اول، جورج لوکاس تصمیم گرفت تا کارگردانی این فیلم را به کارگردان دیگری بسپارد. بنابراین از دیوید لینج خواست تا فیلم سوم را کارگردانی کند. دیوید لینچ این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که در به تصویر کشیدن موجودات تخیلی و ایجاد کردن فضاهای تخیلی و فانتزی تخصصی ندارد!

29) قرار بود نام شخصیت اصلی فیلم به جای "اسکای واکر"، "اسکای کیلر" باشد

داستان فیلم جنگ ستارگان در حقیقت روایتگر داستان خانواده ای به نام خانواده "اسکای واکر" می باشد. اما قبل از اینکه این نام برایشان انتخاب شود، قرار بود نام آنها "اسکای کیلر" باشد. او بعدها گفت که در صورتی که از این نام استفاده می کرد؛ هرگز نمی توانست جنگ ستارگان را به محبوبیت و شهرتی که دارد برساند (به دلیل اینکه اسکای کیلر به معنی "آسمان کش"می باشد!)

30) آهنگ جنگ ستارگان تبدیل به یک موسیقی بسیار معروف شد

وقتی که برای اولین بار جنگ ستارگان در سال 1977 اکران شد، غوغای فراوانی به پا کرد و عده زیادی را به سینما کشاند. همچنین آهنگ این فیلم بسیار معروف شد و حتی تبدیل به یک آهنگ بسیار پرفروش شد.

31) خود جورج لوکاس در این فیلم نقش کوتاهی ایفا کرد!

جورج لوکاس در یکی از فیلم های این مجموعه (که از نظر زمانی فیلم ششم این مجموع می شود که در سال 2005 اکران شد) یک نقش خیلی کوتاه (یک کمیو) بازی کرد. او در این فیلم در نقش یکی از سناتورهایی که در سنای کهکشانی کار می کنند به ایفای نقش پرداخت. البته با توجه به گریم و تغییر شکل ظاهری اصلا قابل شناخته شدن نیست!

32) پسر جورج لوکاس هم در فیلم ششم یک نقش کوچک داشت

در فیلم ششم، پسر جورج لوکاس در نقش یکی از جدای های جوانی که قرار است به دست آناکین اسکای واکر کشته شود به ایفای نقش پرداخت.

33) جمله "احساس بدی درباره این موضوع دارم!" که توسط جدای ها بیان می شود در تمام فیلم های این مجموعه تکرار می شود

یکی از جمله هایی که خیلی در این فیلم تکرار می شود جمله "احساس بدی درباره این موضوع دارم" است که توسط جدای ها بیان می شود (که می توانند خیلی از حوادث بد را با احساس کردن پیش بینی کنند) و جالب است بدانید که این جمله در تمام فیلم های جنگ ستارگان تکرار می شود.

34) یکی از سخت ترین بخش های ساخت فیلم جنگ ستارگان، ساختن شخصیت "استاد یودا" بوده است

استاد یودا یکی از شخصیت های این فیلم است که ساختن آن زمان زیادی از سازندگان گرفت. صدای این شخصیت صدای فرانک اوز است و ساخت چهره این شخصیت توسط فردی به نام جیم هنسن انجام شد و پروسه ساخت آن پروسه ای بسیار زمان بر و هزینه بر بود.

35) یودا در بعضی فیلم های چهار و در بعضی از فیلم ها سه انگشت دارد!

یکی از ایرادات ساخت شخصیت یودا در فیلم جنگ ستارگان این است که این شخصیت در فیلم چهارم سه انگشت دارد ولی در فیلم ششم و دوم و سوم چهار انگشت دارد.

36) نام اصلی فیلم سوم یعنی "بازگشت جدای" در حقیقت "انتقام جدای" بود

در ابتدا قرار بود تا نام اصلی فیلم "بازگشت جدای" در حقیقت "انتقام جدای" باشد ولی جورج لوکاس فکر کرد که جدای ها صلح دوست تر از این هستند که به فکر انتقام جویی از کسی باشند بنابراین نام آن را به "بازگشت جدای" تغییر داد.

37) سگ آلاسکایی جورج لوکاس مدل اصلی برای ایجاد کردن شخصیت چوباکا بوده است

چوباکا یکی از بهترین شخصیت های این فیلم و دوست صمیمی هان سولو می باشد. جورج لوکاس شخصیت چوباکا را از روی سگش طراحی کرد.

38) در داستان اصلی فیلم تعدادی از خلبان های جنگنده در سفینه ها زن بودند

در فیلم نامه اصلی جنگ ستارگان، در کنار مردان خلبان جنگنده، زنان خلبان جنگنده نیز وجود داتند. ولی در نسخه های نهایی این فیلم، نقش این زنان حذف شد.

39) جورج لوکاس برای جنگ ستارگان سعی کرد تمام عوامل فیلم "اودیسه فضایی 2001" را استخدام کند

جورج لوکاس همیشه کارهای استنلی کوبریک را تحسین می کرد و یکی از هواداران پر و پا قرص او بود. او مخصوص به فیلم تخیلی "اودیسه فضایی 2001" او که در سال 1968 اکران شده بود علاقه زیادی داشت و از آن جایی که فکر می کرد که این فیلم هم تقریبا مانند همان فیلم است؛ بنابراین تصمیم گرفت تا اکثر افرادی که برای استنلی کوبریک در آن فیلم کار می کردند را برای انجام پروژه فیلم جدیدش یعنی جنگ ستارگان استخدام کند.

40) جورج لوکاس در ابتدا اصلا نمی خواست جنگ ستارگان را کارگردانی کند!

هدف جورج لوکاس در آن زمان این بود که فیلمی با مضمون جنگ هایی که در ویتنام انجام گرفته بود بسازد ولی کم کم به این نتیجه رسید که بهتر است که یک فیلم تخیلی و فضایی بسازد. او در نهایت تصمیم گرفت تا کارگردانی کردن فیلمش که قرار بود درباره جنگ ویتنام باشد را به دوستش یعنی فرانسیس فورد کاپولا بدهد. فرانسیس فورد کاپولا هم با کمال میل این پیشنهاد را پذیرفت و در نهایت جورج لوکاس با تمام توان بر روی ساخت این فیلم متمرکز شد.

41) دختر فرانسیس فورد کاپولا در یکی از صحنه های قسمت چهارم جنگ ستارگان حضور کوتاهی دارد

جورج لوکاس با فرانسیس فورد کاپولا دوستی چندین و چند ساله داشت و همانطور که اشاره شد، کارگردانی فیلمی را که می خواست درباره ویتنام بسازد به او سپرد. دوستی آنها تا سال ها ادامه پیدا کرد تا جایی که حتی دختر فرانسیس فورد کاپولا در یکی از صحنه های قسمت چهارم این مجموعه یک حضور کوتاهی دارد. بد نیست بدانید که دختر فرانسیس فورد کاپولا یعنی سوفیا کاپولا اکنون خودش یک کارگردان بسیار موفق سینماست.

42) استاد کوای کان در فیلم چهارم در ابتدا قرار بود یک زن باشد

در اولین فیلم از سری دوم این مجموعه (که به حوادث قبل از سه فیلم اول می پردازد) قرار بود استاد کوای کان جین (شخصیت اصلی این داستان) یک استاد زن داشته باشد ولی در مراحل بعدی این فیلم صحنه ای که در آن کوای کان جین با استادش صحبت می کند حذف شد.

43) قد بلند لیام نیسون برای قسمت چهارم این فیلم دردسر ساز بود!

قد بلند لیام نیسون باعث شد تا سر صحنه فیلم برداری برای او دردسر ایجاد شود. داستان از این قرار بود که درهایی که برای فیلم برداری ساخته شده بودند به گونه ای بوند که لیام نیسون به دلیل قد بلندش نمی توانست از این درها رد شود. بنابراین طراحان دکوراسیون مجبور شدند تا دوباره درها را با یک طراحی مجدد به گونه ای بسازند که لیام نیسون بتواند از آنها رد شود. این کار 150000 دلار برای آنها هزینه داشت!

44) صحنه فرار است دست هیولایی که در یک سیارک پنهان شده است ارزان ترین صحنه فضایی از کل صحنه های فضایی موجود در تمام فیلم های جنگ ستارگان معرفی شده است

در فیلم دوم جنگ ستارگان صحنه ای وجود دارد که در آن سفینه پرنسس لیا و هان سولو از دست هیولایی که در یکی از سیارک ها پنهان شده است؛ فرار می کنند. این صحنه بسیار ناشیانه طراحی شده است و حتی برای پس زمینه ای صفحه نیز تنها از یک پوسته پلاستیکی استفاده شده است. بعدها این صحنه را به عنوان ارزان ترین صحنه فضایی که در کل فیلم های جنگ ستارگان ساخته شده است معرفی کردند.

45) دو هنرپیشه شخصیت "گریدوی قاتل" را بازی کرده اند که یکی از آنها مرد و یکی دیگر زن بود!

یکی از شخصیت های قاتل این فیلم شخصیت "گریدو" می باشد. این شخصیت یکی از شرورترین شخصیت های این فیلم است که جنایات زیادی می کند. این نقش را به دو هنرپیشه مختلف سپردند. جالب است بدانید که یکی از این هنرپیشه ها مرد و دیگری زن بود! در صحنه هایی که در انگستان فیلم برداری می شد؛ این شخصیت توسط هنرپیشه ای به نام پال بلیک بازی شد و در صحنه هایی که در آمریکا فیلم برداری می شد این هنرپیشه توسط خانمی به نام ماریا دی آراگون بازی شد.

46) "ای تی" هم در جنگ ستارگان یک سناتور بود!

جالب است بدانید که یکی از شخصیت هایی که در فیلم جنگ ستارگان به عنوان یکی از سناتورهایی که در سنای کهکشانی نماینده مردم سیاره خودش است؛ شخصیت استیون اسپیلبرگ در فیلم ای. تی می باشد. لوکاس فکر می کرد تا با استفاده کردن از این عروسک در فیلمش می تواند رابطه میان فیلم های تخیلی که اسپیلبرگ و جورج لوکاس می سازند را قوی تر کند. در نهایت از اسپیلبرگ برای این کار اجازه گرفت و در نهایت اسپیلبرگ هم به او اجازه داد.

47) در جزیره "نیو"، سکه های جنگ ستارگان ارزش مالی دارند!

جنگ ستارگان در تمام مناطق دنیا معروفیت زیادی پیدا کرده است و هوادارانی دارد که شیفته آن هستند. حتی کار به جایی کشیده است که در یکی از جزایر جنوب مدیترانه به نام جزیره "نیو"، شما می توانید سکه های جنگ ستارگان را جمع آوری کنید و آنها را به قیمت های مناسب بفروشید. البته این قانون درباره سکه هایی که مربوط به شخصیت جار جار بینکس می باشند صادق نمی باشد! (چون این شخصیت یک شخصیت زشت است و هیچ کس نمی خواهد آنها را بخرد!)

48) جمله "این یک تله است" یکی از معروف ترین جمله های تمام فیلم ها شد

جمله "این یک تله است" که در حقیقت در فیلم نامه به صورت "این یک حقه است" نوشته شده بود؛ یکی از معروف ترین جمله های این فیلم بود.

49) قرار بود پرنسس لیا در پاسخ "دوستت دارم" هان سولو بگوید: "به خاطر داشته باش چون برمی گردم!"

یکی از معروف ترین دیالوگ های کل فیلم های جنگ ستارگان این بود که هان سولو به پرنسس لیا می گوید: "دوستت دارم" و پرنسس لیا پاسخ می دهد: "می دانم". اما حقیقت این است که قرار بود تا پرنسس لیا در پاسخ این "دوستت دارم" گفتن هان سولو به او بگوید: "به خاطر داشته باش چون برمی گردم" ولی بعد از بازنگری آنها تصمیم گرفتند تا جمله "می دانم" را به جای آن در فیلمنامه جایگزین کنند که نهایتا تبدیل به یکی از مشهورترین دیالوگ های این فیلم شد.

50) کری فیشر و هاریسون فورد در طول فیلم برداری این فیلم یک رابطه عاشقانه ای با هم برقرار کردند

سال های بعد از فیلم برداری فیلم های سری اول، کری فیشر بازیگر پرنسس لیا در کتابش به نام "زندگینامه نویس پرنسس" بیان کرد که به هنگام فیلم برداری اولین فیلم از این مجموعه هاریسون فورد یک رابطه عاشقانه ای برقرار کرده است. البته این بخش که دو هنرپیشه با هم به هنگام فیلم برداری چنین رابطه ای داشته باشد کسی را شگفت زده نمی کند ولی نکته جالب اینجا بود که هاریسون فورد در آن زمان 33 سال سن داشت، ازدواج کرده بود و دو فرزند داشت و کری فیشر تنها 19 سال داشت!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سه شنبه 27 آبان 1399 ساعت 15:31 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست حامد رضایی | ( نظرات )

 

فیلم های جنگ های ستاره ای (که آن را با نام جنگ ستارگان می شناسیم) مجموعه فیلم هایی هستند که داستان آنها مدت ها پیش در کهکشانی بسیار بسیار دور اتفاق می افتد. داستان این سری فیلم ها در این بستر خیالی، داستان شخصیت های مختلفی را روایت می کند. این سری فیلم ها برای خالقین آن در مجموع 7.5 میلیارد دلار درآمد پیدا کرد و افرادی مانند "هاریسون فورد" و یا "کری فیشر" را بدیل به سوپراستارهایی بین المللی کرد.در ابتدا سه فیلم به نام های "یک امید تازه"، "امپراطوری ضربه می زند" و "بازگشت جدای" به ترتیب در سال های 1977، 1980 و 1983 روی پرده رفتند. سپس سه گانه دوم که در حقیقت به وقایعی قبل از سه گانه اول می پرداخت با نام های "یک امید تازه"، "حمله کلون ها" و "انتقام سیت" به ترتیب در سال های 1999، 2002 و 2005 اکران شدند. در نهایت سری سوم این مجموعه با نام های "نیرو برمی خیزد"، "رستاخیز اسکایواکر" و "آخرین جدای" به ترتیب در سال های 2015 و 2017 و 2019 اکران شدند. در این مطلب قصد داریم تا 40 نکته را درباره سری فیلم هایی که آن قدر معروف شد که حتی برای خودش یک "دین" جدیدی ایجاد کرد ارایه کنیم:

1) جمله معروف "لوک، من پدر تو هستم" اصلا در فیلم وجود ندارد!

یکی از معروف ترین نقل قول هایی که از جنگ ستارگان می شود جمله معروفی است که دارت ویدر به لوک اسکایواکر می گوید: "لوک! من پدر تو هستم!" اما حقیقت این است که این جمله در فیلم اصلی به این شکل است: "نه! من پدر تو هستم!" ولی برای اینکه این جمله مفهوم بیشتری داشته باشد؛ طرفداران این جمله را تبدیل به "لوک، من پدر تو هستم" کرده اند.

2) نوشته های مربوط به بخش ابتدایی همه فیلم ها با استفاده از یک ماکت تولید شده اند

در ابتدای تمام فیلم های جنگ ستارگان نوشته هایی به عنوان توضیحات فیلم مورد نظر روی صفحه ظاهر می شوند. این سکانس ها در حقیقت با قرار دادن یک ماکت فیلم برداری شدند. البته با اینکه این تکنیک در ابتدا به نظر غیرممکن می آمد، ولی خیلی خوب کار کرد.

3) طرح اصلی سفینه "شاهین هزاره" از سفینه ای که در ابتدای فیلم پرنسس لیا با آن در حال فرار کردن است الهام گرفته شده است.

سفینه "شاهین هزاره" سفینه ای است که یکی از شخصیت های اصلی این فیلم یعنی "هان سولو" هدایت آن را بر عهده دارد. الهام بخش طرح این سفینه در حقیقت سفینه ای است که در ابتدای اولین فیلم مشاهده می کنیم که پرنسس لیا در حال فرار کردن با آن می باشد!

4) جورج لوکاس می خواست "یودا" میمون باشد!

جورج لوکاس در ابتدا می خواست شخصیت "یودا" را یک میمون بازی کند که می تواند ماسک بزند و از یک عصا استفاده کند!

5) برای بازی در نقش "هان سولو" به غیر از هاریسون فورد، "هان سولو" های دیگری هم وجود داشتند!

غیر از "هاریسون فورد" افراد دیگری که برای ایفای نقش "هان سولو" انتخاب شده بودند شامل برت رینولدز، آل پاچینو، جک نیکلسون و کریستوفر واکن بودند!

6) هاریسون فورد قبل از اینکه برای ایفای نقش هان سولو انتخاب شود، نجار بود و در پشت صحنه فیلم ها نجاری می کرد!

جورج لوکاس افرادی که قرار بود در تمام نقش ها در این فیلم بازی کنند را انتخاب کرد ولی هنوز برای انتخاب فردی که بتواند نقش هان سولو را بازی کند تصمیم نهایی را نگرفته بود. در نهایت او هاریسون فورد را هنگامی که به عنوان نجار در پشت صحنه فیلم ها کار می کرد انتخاب کرد. بنابراین هاریسون فورد برای مصاحبه برای گرفتن این نقش نزد جورج لوکاس رفت و در آن جا آزمون بازیگری برای گرفتن نقش هان سولو را داد. از آن جایی که او جملاتی که به او داده می شد را از تمام هان سولوهای دیگر بهتر می گفت، توجه جورج لوکاس را به خودش جلب کرد و جورج لوکاس در نهایت تصمیم گرفت که این نقش را به او بدهد و بقیه داستان هم معلوم است....خیلی جالب است که چگونه یک فردی که تا چند هفته قبل از آن نجاری می کرد؛ توانست به یکی از بزرگترین سوپراستارهای تاریخ تبدیل شود!

7) الک گینس، بازیگر نقش "اوبی وان کنوبی" فکر می کرد که این فیلم یک "داستان جن و پری چرت و پرت" است!

یکی از هنرپیشه های این فیلم به نام "الک گینس" نقش "اوبی وان کنوبی" را برعهده داشت. او فکر می کرد که این داستان یک داستان جن و پری چرت و پرت است بنابراین گفت که به کمتر از 2 درصد از فروش کلی فیلم راضی نمی شود! نتیجه این موضوع این شد که او برای این فیلم 95 میلیون دلار دستمزد گرفت!

8) هاریسون فورد برای این فیلم تنها 10 هزار دلار پول گرفت!

در عوض پولی که به هاریسون فورد دادند 10000 دلار بود. البته او بعدها برای تکرار کردن نقشش در فیلم "نیرو برمی خیزد" که ادامه سری های جنگ ستارگان بود، 34 میلیون دلار پول گرفت چون دیگر تبدیل به یک سوپراستار بین المللی شده بود و همه این "ایندیانا جونز" را می شناختند!

9) جنگ ستارگان در مجموع 27 میلیارد دلار در دنیا فروش کرد!

البته کسی که از همه بیشتر پول درآورد، جورج لوکاس بود که در حقیقت خالق این سری فیلم ها بود. او موفق شد که با این فیلم به ثروت هنگفتی برسد و کل این سری سه گانه 27 میلیارد دلار فروش کرد

10) جورج لوکاس امید چندانی به موفقیت جنگ ستارگان نداشت

در طول زمانی که جورج لوکاس مشغول فیلم برداری کردن اولین فیلم از این سری سه گانه بود، دوست و همکار جورج لوکاس یعنی "استیون اسپیلبرگ" نیز مشغول ساختن فیلمی به نام "برخورد نزدیک از نوع سوم" بود. وقتی که جورج لوکاس وضعیت کار اسپیلبرگ را دید، از آن جایی که امید چندانی به موفقیت نداشت؛ به او پیشنهاد داد که آنها پول اولین فروش فیلم های خودشان را با هم عوض کنند! در مجموع جنگ ستارگان در فروش اول خود 500 میلیون دلار فروخت ولی برخورد نزدیک از نوع سوم تنها 300 میلیون دلار فروخت. بنابراین جورج لوکاس با این کار خود 200 میلیون ضرر کرد! (در صورتی که چنین معامله ای را با دوستش نمی کرد همان 500 میلیون فیلم خودش را می گرفت!!!)

11) "هان سولو" قرار بود که فیلم سوم بمیرد!

تهیه کننده جنگ ستارگان گفته است که در فیلم "بازگشت جدای" که سومین فیلم از این فیلم های سه گانه محسوب می شود، جورج لوکاس تصمیم گرفته بود که شخصیت "هان سولو" را بکشد. اما بعدها برای اینکه دوباره در سری جدید از این شخصیت استفاده کند؛ از تصمیم خودش منصرف شد

12) قرار بود که فیلم دوم از روی یک کتابی که بعد از فیلم اول نوشته شده بود ساخته شود

اولین کتابی که در رابطه با جنگ ستارگان نوشته شده بود، کتابی بود که در سال 1978 توسط "آلن دین" نوشته شد که در این کتاب شخصیت های اصلی این فیلم به دنبال دستگاهی می گردند که می توانند با استفاده از آن نیروی خودشان را گسترده تر کنند. با وجود اینکه قرار بود فیلم دوم از روی این کتاب نوشته شود، ولی جورج لوکاس تصمیم گرفت تا برای داستان فیلم دوم، جهت دیگری انتخاب کند.

13) C3PO تنها شخصیتی است که در تمام فیلم های جنگ ستارگان حضور دارد

آنتونی دنیلز، هنرپیشه ای که نقش یکی از ربات های اصلی این فیلم به نام C3PO را بازی می کند تنها هنرپیشه ای است که در تمام فیلم های جنگ ستارگان بازی می کند (این فیلم ها شامل 9 فیلم اصلی سری های قدیم و جدید و همچنین 2 فیلم مستقل جنگ ستارگان می شوند!)

14) شخصیت "بوبا فت" که یکی از محبوب ترین شخصیت های کل داستان می باشد و برای خودش هواداران ویژه ای دارد؛ برای اولین بار در فیلم دوم ظاهر می شود

اولین بار شخصیت "بوبا فت" را درباره فیلم دوم (یعنی فیلم امپراطوری دوباره ضربه می زند) می بینیم. البته این شخصیت از آن زمان خیلی معروف شد و حتی در فیلم کوتاه "جنگ ستارگان ویژه تعطیلات" نیز حضور داشت که در آن هان سولو و چوباکا از دست او فرار می کنند تا تعطیلات را در کنار دوستانشان جشن بگیرند.

15) قرار بود "دارت ویدر" و "بوبا فت" با هم برادر باشند

جورج لوکاس زمانی می خواست "بوبا فت" و "هان سولو" را با هم بردار کند ولی بعدها از تصمیم خودش پیشمان شد

16) هنرپیشه ای که نقش "بوبا فت" را بازی کرد، در نقش یکی از افسران امپراطوری هم به ایفای نقش پرداخت!

جرمی بالوک در فیلم جنگ ستارگان در دو نقش بازی کرد. یکی نقش بابو فت و دیگری نقش یکی از افسران شیطان صفت امپراطوری که پرنسس لیا را در حال فرار دستگیر می کند.

17) برای کاراکتر "جابا" از یک انسان استفاده شد

برای ساختن شخصیت جابا از یک انسان استفاده شد. علت این موضوع این بود که در آن زمان تکنولوژی لازم برای درست کردن چنین کاراکتری با استفاده از کامپیوتر را نداشتند. این فرد "دیکلان مالهولند" نام داشت که اهل بریتانیا بود. البته بعدها در اکران مجدد این فیلم، جابا به شکل کامپیوتری ساخته شد.

18) در داستان اصلی قرار بود جنگ های پایان فیلم در سیاره "چوباکا" اتفاق بیفتد

در ابتدا جورج لوکاس قصد داشت کاری کند که جنگ های اصلی این فیلم به جای اینکه در سیاره "ووکی" ها اتفاق بیفتد؛ در سیاره ای اتفاق بیفتد که چوباکا از آن آمد بود. ولی در نهایت به دلیل اینکه در داستان قرار بود که این سیاره از تکنولوژی بالایی برخوردار باشد و از آن جایی که جورج لوکاس نمی خواست بینندگان فکر کنند که چوباکا از سیاره ای آمده است که در آن تکنولوژی بالایی وجود دارد؛ بنابراین تصمیم گرفته شد تا موجوداتی به نام "ووکی" معرفی شوند که نبرد اصلی پایانی فیلم در سیاره ای اتفاق بیفتد که آنها در آن زندگی می کنند.

19) اکثر موجودات سری فیلم های جنگ ستارگان تا واپسین مراحل ساخت فیلم بدون نام بودند

اکثر ساکنین سیاره های مختلف که در فیلم های جنگ ستارگان معرفی می شوند نامی نداشتند و جورج لوکاس در واپسین مراحل ساخت این فیلم برای آنها نام انتخاب کرد. علت این موضوع هم این بود که او فکر می کرد که انتخاب کردن نام برای آنها تاثیر خیلی زیادی بر روی مخاطبین و افرادی که فیلم را می بینند دارد بنابراین باید برای آنها نام هایی انتخاب کرد که مناسب باشند.

20) زبانی که "ووکی" ها به آن سخن می گفتند ترکیبی از چند زبان زمینی بود!

در سومین فیلم مشاهده می کنیم که "ووکی" ها با هم به زبانی حرف می زنند که شبیه به زبان تایوانی و کمی هم شبیه به زبان ساکنین کشور نپال می باشد. حتی زبان برخی از موجوداتی که در داستان به کمک قهرمانان فیلم می آیند نیز بیشتر شبیه به زبان تایوانی می باشد.

21) صدای سفینه های این فیلم با ترکیب صدای فیل و صدای ماشین تولید شده است

برای تولید کردن صدای سفینه های جنگنده ای که در این فیلم با نیروی های امپراطوری مبارزه می کنند از ترکیبی از صدای فیل و صدای ماشینی که بر روی آسفالت خیس حرکت می کند استفاده شده است.

22) صدای "چوباکا" از ترکیب صداهای شیر و خرس و برخی از حیوانات دیگر ایجاد شده است

چوباکا یکی از شخصیت های محبوب این فیلم است. این شخصیت به هان سولو و لوک کمک می کند تا پرنسس لیا را آزاد کنند. این شخصیت نمی تواند حرف بزند و تنها از خودش صداهایی تولید می کند. برای تولید کردن این صداها از ترکیبی از صدای خرس و شیر و برخی از حیوانات دیگر استفاده شده است.

23) صدای سلاح های لیزری این فیلم از ترکیبی از صدای یک تلویزیون قدیمی و موتور یک پروژکتور فیلم ایجاد شده است

صلاحی که "جدای" ها در این فیلم از آن استفاده می کنند، یک نوع سلاح مخصوص لیزری است که مانند یک شمشیر نوری عمل می کند. برای ایجاد کردن صدای این وسیله، جورج لوکاس از موتور قدیمی یک پروژکتور قدیمی استفاده کرد و صدای آن را با صدای یک تلویزیون قدیمی تلفیق کرد.

24) ایوان مگرگور با دهان خودش صدای شمشیر نوری را در می آورد!

در سه گانه سری دوم جنگ ستارگان، بازیگر نقش ابی وان جوان یعنی ایوان مگرگور هنگامی که با این شمشیرهای نوری کار می کرد، به کودک درون خودش رجوع می کرد و هنگامی که صحنه های جنگ با استفاده از شمشیر نوری را فیلم برداری می کردند این صداها را با دهان خودش در می آورد! البته در بخش های بعدی کار مجبور شدند تا این صداها را حذف کنند!

25) تنها شمشیر نوری که در کل سری فیلم های جنگ ستارگان به رنگ بنفش است، مربوط به کاراکتر "استاد ویندو" می باشد!

میس ویندو با بازی ساموئل جکسون تنها شخصیتی در جنگ ستارگان است که از شمشیر نوری بنفش استفاده می کند. علت این موضوع هم این است که خود ساموئل جکسون برای اینکه در صحنه های نبرد که از دور فیلم برداری می شدند به خوبی دیده شود، به جورج لوکاس گفته بود که رنگ شمشیرش را بنفش کند!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب